#85 The Stars Are Indifferent to Astronomy


Nada Surfille on helppo hymyillä, vaikka uusin levy onkin edellisiä tuotoksia selvästi vaisumpi


Julkaisuvuosi: 2012
Ensikosketus: 2012
Helmeilevimmät biisit: When I Was Young, No Snow In the Mountain, The Moon Is Calling
Löytyykö levyhyllystä: Kyllä



Levyn huumaavuus
7.5

Rakas Nada Surf.

Tutustuin bändiinne kauan kauan aikaa sitten ja olen ollut uljas faninne jo siitä lähtien, kun kuulin ensimmäistä kertaa O.C.-televisiosarjassa If You Leaven. Monia vuosia olen toivonut, että tulisitte joskus vielä Suomeen pyörähtämään, vetämään hurmoksellisen keikan minun ilokseni. Sitä päivää ei ole valitettavasti vielä näkynyt. Tutustuin juuri vastikään uuteen levyynne, The Stars Are Indifferent to Astronomyyn. Olen odottanut levyä vesi kielellä siitä asti, kun ilmoititte järjestyksessänne jo seitsemännen pitkäsoittonne vihdoin ilmestyvän.

Tällä kertaa mulla on teille tarjolla vähän risuja ruusujen sijaan. Jostain syystä en saa uudesta albumistanne oikein otetta. Onko Matthew sun lyriikkakynä kenties tylsistynyt? Vai eivätkö Ira ja Daniel vain luo tarpeeksi hyvää taustajytää Matthewin äänen tueksi? Mä oon itse sitä mieltä, että te ette vain yritä tarpeeksi. Jotenkin tuntuu, että soitatte ihan puolitehoilla. Teenage Dreams ja Waiting for Something ovat kappaleita, joita en olisi kunnon jurrissakaan kelpuuttanut vanhempien levyjenne kappalekokoonpanoihin. Onneksi sentään When I Was Young ja No Snow On the Mountain ovat hyviä kappaleita, juuri sitä Nada Surfia mitä haluan jatkossakin kuunnella!

Jotenkin tuntuu, että uusi levynne ei tarjoa myöskään oikein mitään uutta. Ootte edelleen se sama Nada Surf, mitä olitte levyllä High/Low (1996). Biisien tarinat ovat edelleen sitä samaa teinidramatiikkaa, mitä ollaan kuultu itse asiassa joka levyllä. En minä tiiä onko se sitten niin huono asia, mutta ootte mun mielestä kuitenkin vähän jämähtäneet mukavuusasteellenne. Neuvoni voisi ehkä olla, että älkää jämähtäkö.

Älkää ottako tätä palautetta pojat kuitenkaan liian negatiivisesti. Odotin uudelta levyltä paljon, ehkä vähän liikaakin. Sanotaanko, että seitsemäs pitkäsoittonne on ihan OK suoritus mutta siltä ei löydy kovinkaan montaa biisiä, mitä voisi kelpuuttaa kokoelmalevylle (joka luultavasti on lähitulevaisuudessa teille ihan ajankohtainen juttu). Mä lupaan kuitenkin pyöritellä tätä levyä aina silloin tällöin soittimessani.

Rakkain terveisin, Juho.


Posted in , , . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

One Response to
#85 The Stars Are Indifferent to Astronomy

  1. When I Was Young saa kyl hyvälle tuulelle. Rakenteeltaan mainio biisi!

    VastaaPoista

Haku

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.